p6 ano 1
Beste ano, Kijk eerst wat de rekenhaas doet. Ben je sneller, dat is goed.
Dat weet ik niet hoor haasje.
Stimuleer
Weet ik niet.
• Er komen geen creatieve intelligentie maar helaas foute methode in de hersenen.
• De foutenanalyse kost meer tijd maar levert niets op.
•
Weet ik niet.
betekent eigenlijk:
Sorry juf, niet goed uitgelegd. Opnieuw!
Geen link.
Makkelijker sommen graag haas!
Met klik een leerstap terug naar: p11t
Nog 1x deze sommen haas.
Opnieuw beginnen
of nog een keer deze 14 sommen.
Moeilijker sommen graag haasje.
Met klik naar volgende leerstap:
Plaatswaarde van 10-en herkennen in termen van een som.
Beste
, de rekenhaas kan:
5 sommen verder gaan.
Klik als je gemakkelijke sommen aan het begin
wilt overslaan.
Aangeven waar je op moet letten en wat te zeggen.
1) Toon de video, eventueel een paar keer.
2) Vraag
Wat zie je?
3) Zet video stop en vraag:
Wat gaat er gebeuren?
4) Laat het kind voorspellen, zonder te stoppen, dus voor het eerste getal naar beneden valt.
5) Maak er een wedstrijd van. Wie is eerder: het kind of de rekenhaas? (als het kind daar aan toe is uiteraard).
Een analyse tonen van de 0 door ano gemaakte sommen.
Nog 14 te gaan.
p6. 1x+1y, video- en ½ kleursteun. Tot 30. (
), ano.
10+16
Nog niet
gemaakt.
13+14
Nog niet
gemaakt.
10+17
Nog niet
gemaakt.
14+12
Nog niet
gemaakt.
10+19
Nog niet
gemaakt.
13+12
Nog niet
gemaakt.
10+15
Nog niet
gemaakt.
13+15
Nog niet
gemaakt.
10+18
Nog niet
gemaakt.
14+13
Nog niet
gemaakt.
14+14
Nog niet
gemaakt.
15+12
Nog niet
gemaakt.
15+13
Nog niet
gemaakt.
15+14
Nog niet
gemaakt.
Toon achtergrond van deze opgaven.
Tientallige plaatswaarde is zo logisch, zo handig en zo vanzelfsprekend dat je niet meer ziet hoe geniaal het is. Maar het duurde duizenden jaren voor geniale rekenmeesters ons plaatswaardesysteem met nul rond hadden. Het is dus ook begrijpelijk dat het even duurt voor zevenjarigen plaatswaarde begrijpen.
Met klik nog meer achtergrond.
Lijst met alle 113 leerstappen.
Lijst met alle 113 leerstappen en 1917 sommen.