Klik op een som die je weet.
1+1
Klik voor de som: 1+1.
1+2
Klik voor de som: 1+2.
1+3
Klik voor de som: 1+3.
1+4
Klik voor de som: 1+4.
1+5
Klik voor de som: 1+5.
1+6
Klik voor de som: 1+6.
2+1
Klik voor de som: 2+1.
2+2
Klik voor de som: 2+2.
2+3
Klik voor de som: 2+3.
2+4
Klik voor de som: 2+4.
2+5
Klik voor de som: 2+5.
2+6
Klik voor de som: 2+6.
3+1
Klik voor de som: 3+1.
3+2
Klik voor de som: 3+2.
3+3
Klik voor de som: 3+3.
3+4
Klik voor de som: 3+4.
3+5
Klik voor de som: 3+5.
3+6
Klik voor de som: 3+6.
4+1
Klik voor de som: 4+1.
4+2
Klik voor de som: 4+2.
4+3
Klik voor de som: 4+3.
4+4
Klik voor de som: 4+4.
4+5
Klik voor de som: 4+5.
4+6
Klik voor de som: 4+6.
5+1
Klik voor de som: 5+1.
5+2
Klik voor de som: 5+2.
5+3
Klik voor de som: 5+3.
5+4
Klik voor de som: 5+4.
5+5
Klik voor de som: 5+5.
6+1
Klik voor de som: 6+1.
6+2
Klik voor de som: 6+2.
6+3
Klik voor de som: 6+3.
6+4
Klik voor de som: 6+4.
Dat weet ik niet hoor haasje.
Stimuleer
Weet ik niet.
• Er komen geen creatieve intelligentie maar helaas foute methode in de hersenen.
• De foutenanalyse kost meer tijd maar levert niets op.
•
Weet ik niet.
betekent eigenlijk:
Sorry juf, niet goed uitgelegd. Opnieuw!
Geen link.
Makkelijker sommen graag haas!
Met klik een leerstap terug naar: r10cskp
Nog 1x deze sommen haas.
Opnieuw beginnen
of nog een keer deze 34 sommen.
Moeilijker sommen graag haasje.
Met klik naar volgende leerstap:
Rekenend optellen.
Toets, 30.
Beste
, de rekenhaas kan:
5 sommen verder gaan.
Klik als je gemakkelijke sommen aan het begin
wilt overslaan.
Analyse tonen van door ano gemaakte sommen.
Nog 34 te gaan.
0
31 Optellen in tabel, uitkomst <10.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
+
Nog niet
gemaakt.
Achtergrond geven van deze leerstap (r10).
Optellen in tabel, uitkomst <10.
De tabel geeft alle sommen onder 10. Ook gemakkelijke (1+1). Het kind begint bij de sommen die het kent. De uitkomst van de sommen die het niet kent kan het afleiden uit de naastliggende bekende en gemaakte sommen.
En passant 'memoriseert' ('instampen') het kind.
Het leert vooral dat je de uitkomst van een onbekende som af kunt leiden uit een som die je wel kent. De rekenmeester kan het kind op gang helpen met bijvoorbeeld:
Deze (1+1) zit vast al in je hoofd.
Daarna kan het kind zelf sommen kiezen.
Let op dat het kind niet gaat tellen. Geef eventueel de muis in de hand en zeg:
Houd de muis goed vast anders loopt hij weg.
Niet meer info na klik.
Lijst met alle 136 leerstappen.
Lijst met alle 136 leerstappen en 2837 sommen.
n:ano